"Binnen de wereld van Marketing en Sales zou 'Smarketing' wel eens het woord van 2023 kunnen worden. Smarketing omvat alle initiatieven om marketing en sales te integeren. Voor deze opleiding werken we samen met Markies Consulting, aanbieder van (digitale) strategie, marketing- en verkoopdiensten", zegt Francis Vos.
Hans Smellinckx, docent Smarketing, vult aan: “De opleiding richt zich op het samenbrengen van de verkoop- en marketingteams om een geïntegreerde aanpak van klantenwerving en -behoud te creëren. Aan de hand van 8 modules - een combinatie van hybride opleidingen en hands-on workshops- wordt ingezoomd op belang van buyer & customer journey mapping, het ideaal klantprofiel, metrics-driven coaching en het samenstellen van krachtige Smarketingteams."
"De behoeften en eisen van de consument veranderen pijlsnel en als bedrijf daarop inspelen is cruciaal. Bovendien bestaat er nog geen doorgedreven marketing en sales (Smarketing) opleiding op dit niveau en voelen we een groeiende noodzaak in het bedrijfsleven”, vertelt Kurt Ghijsbrecht, docent Smarketing bij PXL-NeXT.
“De opleiding loopt over 8 weken en start op 8 maart 2023. Fysiek gaan de lessen door op de Corda Campus in Hasselt, maar alle lessen kunnen ook vanop afstand gevolgd worden. Dit laat ons toe om straks heel België te verrijken met ‘Smarketing’-talent", aldus Dirk Vanstipelen, directeur van SyntraPXL.