Customer Lifetime Value

€ 635.25 incl. btw
€ 525 excl. btw

Customer Lifetime Value

In deze 2-daagse opleiding gaan we dieper in op Customer Lifetime Value, oftewel de toekomstige waarde van een klantrelatie. 

€ 635.25 incl. btw
€ 525 excl. btw

Over deze opleiding

Deze forward-thinking meting van de klantrelatie helpt je marketingstrategieën te koppelen aan toekomstige financiële gevolgen en budgetten op de juiste plaats te investeren om het rendement gedurende de levensduur van een klant te maximaliseren.

Voor wie

Het aanwenden van data voor predicties is een mooie toepassing van wat allemaal mogelijk is met big data. Voor datadriven salesprofielen of klantverantwoordelijken is dit een ideale opleiding.

Programma

Introductie
Inleiding tot de cursus : wat is Data Science and Machine Learning ? Welke zijn de toepassingen binnen Customer Analytics ? Welke data wordt gebruikt? 

Customer LifeTime Value
Klantwaarde of Customer Lifetime Value (CLV) is de totale geldwaarde van transacties/aankopen die een klant gedurende zijn gehele levensduur bij je bedrijf heeft gedaan. Hier betekent de levensduur de tijdsperiode totdat je klant bijje koopt voordat deze naar uw concurrenten verhuist.
In deze sessie leer je deze metric te berekenen. Customer Lifetime Value helpt een bedrijf met vragen als: Welke klanten zijn het meeste waard ? Welke groepen hebben een andere service offering nodig ?
Customer Lifetime Value: bouwstenen
CLV berekenen voor elke periode
Wat is de CLV van de nieuw verworven klanten?
De berekening van de totale CLV en de gemiddelde CLV per klant 
Een alternatieve methode voor CLV-berekening
Enkele use cases en stap-voor-stap oefeningen

RFM-analyse
Recency, Frequency en Monetary value zijn populaire parameter om klantengedrag te quantificeren. Het RFM-framework helpt klanten te classificeren en helpt een inzicht te krijgen in koop- en spendinggedrag van klanten

Cluster Analyse
Deze sessie leert segmenten te vinden in de klantengegevens. Cluster methodes worden toegepast met de nadruk op k-means clustering. De cursist zal in staat zijn verschillende klantenprofielen op te stellen.

Churn Prediction
Klantverloop (of churn) is een neiging van klanten om een merk te verlaten en niet langer een betalende klant van een bepaald bedrijf te zijn. Het percentage klanten dat gedurende een bepaalde periode stopt met het gebruik van de producten of diensten van een bedrijf, wordt een klantverloop (churn rate) genoemd.
Churn prediction stelt een bedrijf in staat gedrag te detecteren voordat een klant het bedrijf verlaat. 
Sessie 6: Customer LifeTime Value Advanced
Probability Models for CLV Modeling
Pareto/NBD Submodel
Gamma/Gamma Submodel
CLV model
Probability Models for CLV Modeling: Evaluation
Enkele use cases en stap-voor-stap oefeningen

Trainers en docenten

Onze trainers en docenten zijn echte experten uit het werkveld. Zij staan klaar om ondernemende studenten, professionals en bedrijven te inspireren en verder te helpen. Met een sterk netwerk aan freelance trainers en docenten haalt PXL-NeXT de beste expertise in huis!

Lees meer
Trainers

kmo-portefeuille

Thema: Digitalisering - Software

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat. 

  • MO* € 420.00
  • KO** € 367.50

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Praktische info:

BYOD (Bring Your Own Device): breng je eigen laptop mee naar de opleiding. 

Lesdata:

2 lesdagen telkens van 9 uur tot 16 uur:

Locatie: PXL-NeXT - Campus Corda (gebouw 1, 1ste verdieping), Kempische Steenweg 293/16, 3500 Hasselt.

Wij voorzien koffie, thee, water en broodjeslunch.

Contact:
Wim Guldentops
business developer IT
g| +32 (0) 476 57 04 92       
e| wim.guldentops@pxl-next.be

Ik wil meer weten

Vond je geen antwoord op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers.