Customer Lifetime Value
€ 635.25 incl. btw
€ 525 excl. btw
Customer Lifetime Value
€ 635.25 incl. btw
€ 525 excl. btw
Over deze opleiding
Deze forward-thinking meting van de klantrelatie helpt je marketingstrategieën te koppelen aan toekomstige financiële gevolgen en budgetten op de juiste plaats te investeren om het rendement gedurende de levensduur van een klant te maximaliseren.
Voor wie
Het aanwenden van data voor predicties is een mooie toepassing van wat allemaal mogelijk is met big data. Voor datadriven salesprofielen of klantverantwoordelijken is dit een ideale opleiding.
Programma
Introductie
Inleiding tot de cursus : wat is Data Science and Machine Learning ? Welke zijn de toepassingen binnen Customer Analytics ? Welke data wordt gebruikt?
Customer LifeTime Value
Klantwaarde of Customer Lifetime Value (CLV) is de totale geldwaarde van transacties/aankopen die een klant gedurende zijn gehele levensduur bij je bedrijf heeft gedaan. Hier betekent de levensduur de tijdsperiode totdat je klant bijje koopt voordat deze naar uw concurrenten verhuist.
In deze sessie leer je deze metric te berekenen. Customer Lifetime Value helpt een bedrijf met vragen als: Welke klanten zijn het meeste waard ? Welke groepen hebben een andere service offering nodig ?
• Customer Lifetime Value: bouwstenen
• CLV berekenen voor elke periode
• Wat is de CLV van de nieuw verworven klanten?
• De berekening van de totale CLV en de gemiddelde CLV per klant
• Een alternatieve methode voor CLV-berekening
• Enkele use cases en stap-voor-stap oefeningen
RFM-analyse
Recency, Frequency en Monetary value zijn populaire parameter om klantengedrag te quantificeren. Het RFM-framework helpt klanten te classificeren en helpt een inzicht te krijgen in koop- en spendinggedrag van klanten
Cluster Analyse
Deze sessie leert segmenten te vinden in de klantengegevens. Cluster methodes worden toegepast met de nadruk op k-means clustering. De cursist zal in staat zijn verschillende klantenprofielen op te stellen.
Churn Prediction
Klantverloop (of churn) is een neiging van klanten om een merk te verlaten en niet langer een betalende klant van een bepaald bedrijf te zijn. Het percentage klanten dat gedurende een bepaalde periode stopt met het gebruik van de producten of diensten van een bedrijf, wordt een klantverloop (churn rate) genoemd.
Churn prediction stelt een bedrijf in staat gedrag te detecteren voordat een klant het bedrijf verlaat.
Sessie 6: Customer LifeTime Value Advanced
• Probability Models for CLV Modeling
• Pareto/NBD Submodel
• Gamma/Gamma Submodel
• CLV model
• Probability Models for CLV Modeling: Evaluation
• Enkele use cases en stap-voor-stap oefeningen
kmo-portefeuille
Thema: Digitalisering - SoftwareDe kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.
- MO* € 420.00
- KO** € 367.50
Netto verschuldigd bedrag voor:
* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen
Praktische info:
BYOD (Bring Your Own Device): breng je eigen laptop mee naar de opleiding.
Lesdata:
2 lesdagen telkens van 9 uur tot 16 uur:
Locatie: PXL-NeXT - Campus Corda (gebouw 1, 1ste verdieping), Kempische Steenweg 293/16, 3500 Hasselt.
Wij voorzien koffie, thee, water en broodjeslunch.
Contact:
Wim Guldentops
business developer IT
g| +32 (0) 476 57 04 92
e| wim.guldentops@pxl-next.be
Ik wil meer weten
Vond je geen antwoord op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers.
Lesdata
Start | Einde | Lokaal | |
---|---|---|---|
do 20/03/2025 | 09:00 | 12:00 | Nikola |
do 20/03/2025 | 13:00 | 16:00 | Nikola |
do 27/03/2025 | 09:00 | 12:00 | Nikola |
do 27/03/2025 | 13:00 | 16:00 | Nikola |
- kmo-portefeuille
€ 635.25 incl. btw
€ 525 excl. btw