Digitale transformatie implementeren in onderwijs en bedrijven staat hoog op de agenda van de beleidsmakers. Dit realiseren in concrete maatregelen en het adviseren van het beleid zijn onderwerp van dit postgraduaat. We leggen de focus op de technische aspecten van digitale transformatie in het onderwijs en voor (non-)profit.
Voor wie als onderwijsprofessional hoogbegaafde leerlingen beter wil leren begrijpen en gericht wil inspelen op de specifieke noden van deze leerlingen, is het postgraduaat Hoogbegaafdheid ongetwijfeld een meerwaarde.
In deze opleiding is het in de eerste plaats de bedoeling om onderwijsprofessionals te informeren en te professionaliseren over hoogbegaafdheid. Op basis van de input die geleverd wordt tijdens de sessies via verscheidene experten kunnen onderwijsprofessionals hoogbegaafde leerlingen sneller signaleren in de klas. Bovendien krijgen de cursisten meer zicht op hoe ze een optimale begeleiding kunnen bieden aan hoogbegaafde leerlingen op cognitief en op socio-emotioneel vlak. Enkele sessies worden ook opengesteld voor ouders of andere geïnteresseerden.
Omdat welzijn op het werk alleen bereikt kan worden wanneer iedereen binnen de organisatie zijn verantwoordelijkheid opneemt, richten we ons tijdens deze opleiding op de acties die verschillende stakeholders, zoals de individuele werknemers, leidinggevenden, HR, directie, etc. kunnen nemen bij het werken aan welzijn.