Vlot kunnen werken betekent minstens dat mensen zonder probleem oproepen kunnen uitvoeren, oproepen kunnen ontvangen en hun voicemail kunnen instellen en beluisteren. Bijkomend kunnen mensen zich meer toeleggen op het systeem zodanig dat zij ook aan de slag kunnen met de extra features. Dit zal in eerste instantie vooral voor directie, teamleiders (regiocoördinatoren) en stafmedewerkers zijn.
We zijn in onze organisatie met een 200-tal medewerkers waarbij de grootste groep (+/- 170 mensen) hulpverleners zijn die heel vaak een beperkte technische voorkennis hebben. Door corona slagen ze er intussen al wel in om bv op een link te klikken en zo deel te nemen aan een zoom of Teams vergadering maar bij het minste dat er mis gaat, slaan ze in paniek en ze zullen ook niet het initiatief nemen om dergelijke kanalen te gebruiken.
We beschikken momenteel over een PowerPoint vanuit de firma zelf die een korte handleiding geeft van hoe aan de slag te gaan. Bedoeling is dat een eerste overstap te zetten naar een e-learning systeem om van daaruit het nodige opleidingsmateriaal te voorzien.